PERINGATAN BUAT WANITA !!!



APA YANG DILIHAT OLEH NABI MUHAMMAD SAW KETIKA DI ISRA'

Pada malam aku di Isra' kan hingga ke langit , di sana aku melihat perempuan-2 sedang dalam keadaan dahsyat , dengan sebab itu aku menangis bila mengenangkan azab yang diterima oleh mereka . Saidina Ali bertanya : "Apakah yang ayahda lihat dia sana ?" Rasulullah menjawab ,

"Aku lihat perempuan yang digantung rambutnya,otak dikepala menggelegak"
"Aku lihat perempuan yang digantung lidahnya,tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituang ke dalam tekaknya "
"Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat,tangannya terikat ke ubun-2nya sendiri,dibawahnya dinyalakan api neraka"
"Aku lihat perempuan hitam,memakan tali perutnya sendiri"
"Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta,diisi dalam peti yang dibuat daripada api neraka,otaknya keluar dari lubang hidung,badannya berbau busukkerana penyakit sopak dan kusta"
"Aku lihat perempuan kepalanya seperti babi,badannya seperti khimar,beribu-2 kesengsaraan dihadapinya"
"Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing.kala dan ular masuk ke dalam kemaluannya atau mulutnya dan punggungnya,Malaikat memukulnya dengan curung api neraka"

* Adapun perempuan yang tergantung rambutnya itu adalah perempuan yang tidak menutup auratnya(rambutnya) daripada yang bukan muhrimnya .
* Perempuan yang tergantung lidahnya aialah perempuan yang menggunakn lidahnya untuk memaki dan menyakiti suaminya .
* Perempuan yang digantung kakinya ialah perempuan yang keluar rumah dengan tidak mendapat keizinan suaminya dan perempaun yang tidak mahu mandi selepas suci daripada haid dan nifas .
* Perempuan yang memakan badannya sendiri kerana ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat 0rang .
*Perempuan yang mem0t0ng badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana ia memperkenalkan dirinya kepada 0rang asing ,bers0lek,berhias supaya kecantikannya dilihat 0leh l elaki lain .
* Perempuan diikat kedua belah kaki dan tangannya ke atas ubun-2,disuakan ular dan kala kepadanya kerana ia b0lehembahyang tetapi tidak mengerjakannya dan tidak mahu mandi hadas .
* Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti khimar ialah mengumpat dan pendusta .
* Perempuan yang berupa anjing ialah yang suka membuat fitnah dan membenci suaminya .

KHABAR GEMBIRA UNTUK WANITA !

Perempuan dengan mudah b0leh masuk ke syurga tanpa sesuatu yang menakutkan . hanya dengan mengerjakan 4 perkara . Sabda Rasulullah saw "sese0rang perempuan itu apabila mengerjakan s0lat 5waktu dan berpuasa pada bulan ramadhan dan memelihara keh0rmatan diri dan taat pada suaminya , masuklah ia ke syurga dari sebarang pintu yang dikehendaki".

No comments: