~ 3 hari 2 malam di Laguna Park :D

hai assalamualaikum :D keyh , lama kan aku ta mengg0dam bl0g aku ?? actually aku malas na menaip , hahaha . bila baca bl0g-II k0rang , alamakk , rasa best pulak , tp bila sampai kat aku , rasa malas gila na menaip and tade idea t0k cerita , hewhew , btw straight t0 the p0int jelahh , n0w aku na cerita pasal PERKHEMAHAN INTEGRASI KADET BOMBA 2012 DEKAT LAGUNA PARK , PULAU INDAH . 0ke , aku mewakili SEKOLAH SMK SUNGAI KAPAR INDAH dengan 9 lg budak-II lain like Mira Fadh , Oda , Mira , Shama , Opie , Jija , Izzat , Aqil and Faiq .

# first day #

0ke , first day aku kat sana , time mula-II sampai , 1 bende yg kit0rang ta suka , kt0rang kene letak f0ne dekat b0net kereta cikgu Salmah sebab d0rang kate ada sp0rtcheck . s0 10 0rang ni kene lahh letak f0ne kat dalam b0net tuh , * dah macam jual f0ne lel0ng dah . 0ke , lepas letak f0ne . kt0rang mas0k dalam t0k mendaftar , masing-II d0k cari kumpulan at senarai nama yg dilekat kat dinding tuh , aku cari nama aku ta jumpa-II , rupanya nama aku dekat kumpulan 9 . 0hmaig0sh , terkejut gila time tuh , sbb kumpulan 9 tuh cikgunya ialah Cikgu Mawardi , dia lahh yg ajar kt0rang time latihan dekat balai harituh and dia lahh yg selalu datang sek0lah kt0rang . 0ke tutup cerita pasal dia . Hmm , lepas siap daftar . kt0rang kene g cari tempat untuk pasang khemahh . keyh , dah siap pasang khemah kt0rang ada taklimat pulak , then lepas taklimat , kene s0lat z0h0r and makan , haa , lepas semua tuh lahh bermula aktiviti latihan kawad kaki and kawad h0s , ya Allah , penatnye macam na mati tahu , dah lahh panas-II tuh , dia suruh buat latihan tanpa rehatt , wehh sape yg larat wehh ?? tp tape lahh , na menang punya pasal kan , buat jelahh . 0k , malam tuh pulak kene buat persiapan untuk malam kebudayaan yg bertema RETRO . kumpulan aku kene buat lak0nan . 0hmaii , aku ta reti berlak0n ==' , tape lahh , bila dah bincang-II , d0rang setuju na buat cerita like ALI BABA BUJANG LAPOK . hahaha , cerita tuh mmg kelakar lahh kan . hmm . dah selesai bincang semua b0leh balik khemah and tidur :D

# second day #

haa , hari kedua ni pulak , semua kene bangun pukul 5 pagi , mandi-II and bersiap untuk qiamulail , hmm mengantuknya aku sbb mlm tuh aku ta b0leh tidur , d0k berb0rak ngan Mira Roslan , Jija , Opie , Shama and s0rang budak KISAS yg tumpang khemah kt0rang . hmm dah lahh siang tuh ade satu masalah blaku at membe aku , kesian dia . 0k lupakan , mlm tuh ntah pukul brapae aku terlelap jugak , tp rasa macam baru je aku tidur dah kene kejut dengan Mira Fadh . errr , gerammnyee , tengah lena dikejut pulak ! tape lahh , keyh , lepas habis qiamulail kt0rang terus siap-II untuk pertandingan kawad kaki , sebelum tuh kene lahh sarapan dulu . keyh , dah siap sarapan , aku terus sarung baju set A and terus masuk dekat kumpulan masing-II , emm , kumpulan aku ialah umpulan yg kedua kene buat kawad kaki tuh , err , berdebar jugak lahh , sbb practise 1 hari je , actually , time tengah buad tuh , aku banyak salah d0hh , hahaha , malu gilaa , wehh aku bukan ta pandai kawad 0ke ! hmm , 0ke tutup pasal kawad kaki . malam tuh pulak hujan turun dengan lebatnye , dengan angin kuat , sampai khemah na terbang wehh , barang-II yg ada dalam khemah semua basah , hmm s0 ramai-II kene pindahkan barang ke tempat yg selamat , kt0rang semua letak dekat tepi surau , tp kene jugak tempias-II nye . keyh kt0rang semua ingat malam kebudayaan dibatalkan , rupanya ta , malam tuh ada pertandingan malam kebudayaan , 0hmaiii , penyamun ?? 0ke itulahh tugas aku , hahaha , senang je . time tuh hujan tau , lebat sesangat , tuhan je yg tahu sejuknya camne . huhuhu , denngan basah kuyup nya kt0rang kene buad persembahan , wehh , aku menggigil time buat tuh , nasib baik ta terkencing , hahaha , keyh , d0rang kate kumpulan aku punya persembahan best , 0hh tipu leteww , hahaha . kumpulan d0rang yg best adalahh , mwehehe , emm , dah selesai pertandingan , kt0rang suma p tid0 , Aku Jija 0pie and 0da tidur je dekat khemah basah , yg lain tidur dekat surau , hmm , aku terpaksa tidur atas air wehh , sejuk gilaa , yg lain ta lahh basah sangat , hmm kesian aku , bangun pagi , aku terus pucat , rasa na pitam p0n ada :'( tp tape lahh .

# last day #

keyh , pagi tuh qiamulail dibatalkan , sebab still hujan sikit-II . kt0rang cuma perlu bersiap je untuk acara penutup , sepatutnye aku ada pertandingan kawad berhalangan lelaki and perempuan , tp semua dibatalkan sbb hujan tuh lahh . sebelum acara penutup kt0rang kene lipat khemah , sbb terus balik nanti , haishh , basah lencun lagi lahh wehh ==' tp tape kt0rang happy , hehehe . keyh sambung , s0 acara penutup tuhh , kumpulan aku menang kawad kaki and malam kebudayaan and ape ntah lagi , wehh happy d0hh , ta sia-II penat kt0rang tuh , akhirnya menang juga , sebelum balik tuh kt0rang kene berkumpul ik0t kumpulan and denga lahh sepatah dua kata dari Cikgu Mawardi , kt0rang bergamba kejap , then bersurai , itu jee . hahaha . SUMPAH AKU HAPPY DAPAT KENAL DENGAN KORANG SEMUA KADET BOMBA KUMPULAN 9 , SAYANG KORANG SEMUA <3

SORRY NO PICTURE FOR THIS ENTRY , KBYE

No comments: